A bad & a good day! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu A bad & a good day! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

A bad & a good day!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

27 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape Town, Kaapstad, een stad met veel gezichten.
Wat het weer betreft, gisteren hadden we compleet storm, miezerig in de ochtend, later droog met zon. De zuid-oosten wind is berucht hier. We hebben veel in de hop off-hop on bus gezeten en veel gezien van de stad. En met oortjes in kom je heel wat te weten. De Tafelberg en de omringende bergen zaten in de wolken.
Vandaag: stralend weer, 29°, geen wind, en de Tafelberg in volle glorie, zonder het beruchte "tafelkleedje". De wolken erboven bedoelen ze daarmee.
We namen de boot naar Robbeneiland, de plek waar Mandela 18 jaar gevangeni heeft gezeten. Heel indrukwekkend!
Daarna reden we naar de kabelbaan om de Tafelberg op te gaan, maar er stond zo'n ontzettend lange rij dat we dat maar tot morgen bewaren, vermits het helder is. Want het kan per dag veranderen, dat hebben we aan de lijve onder vonden.

• 27 November 2015 - 21:17

Sietske:

Kaapstad....vier seizoenen op één dag! Wist vorig jaar soms echt niet wat ik aan moest trekken.
    Hoop dat de Tafelberg morgen lukt!

• 28 November 2015 - 10:59

Joke Holland:

Lijkt me zeker indrukwekkend om op Robbeneiland te zijn!
    Het zit er (helaas) bijna voor jullie op. Maar ik denk dat jullie kunnen terugkijken op een prachtige
    reis! Vooral een goede terugreis en wel thuis!
    Groetjes, Joke

• 28 November 2015 - 14:31

Han En Ria:

We zijn diep onder de indruk van al jullie ervaringen. Vergeet de komende dagen niet als het helder is tenminste nog een keer s'nachts naar de sterrenhemel te kijken. Het Zuiderkruis moet toch wel heel speciaal zijn.
    groet han