Walvissen en pinguïns - Reisverslag uit Sea Point, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu Walvissen en pinguïns - Reisverslag uit Sea Point, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

Walvissen en pinguïns

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

25 November 2015 | Zuid-Afrika, Sea Point

Kennen jullie die mop van die twee mannen die naar Parijs gingen?
Nu, dit is een variant, Wim en ik die walvissen gingen spotten. We gingen wel, maar geen walvissen. Wel dolfijnen en zeehonden. We moesten een Life jacket aan, kregen instructie wat te doen als er iets fout ging.......
De tocht duurde 2 uur, net lang genoeg. Vooral dwars op de golven was geen fijn gevoel.
De walvissen gaan in april vanuit Antartica op reis naar Zuid Afrika en Australië om hun jongen groot te brengen. Van september tot begin december zijn ze te zien, dus wij waren echt wel aan het einde van het seizoen. Maar het was wel een ervaring!
Daarna gingen we naar Cape Algulhas, de plek waar de Indische en de Atlantische oceaan elkaar ontmoeten. We zagen duidelijk verschil! :-)
Cape of Good Hope was niet ver meer. Maar eerst wilden we toch nog wat andere dieren zien. Dat werden pinguïns, en heel veel.
Veel mensen trekken naar dit stuk van Zuid Afrika,. Bij Kaap de Goede Hoop was het erg druk, vooral ook veel bussen. Voor Nederlanders ligt hier toch een stukje geschiedenis,Jan van Riebeeck gaat herleven!
We zijn nu in Sea Point, voorstad van Kaapstad. Het einde is in zicht, maar daar denken we nog niet aan!

• 25 November 2015 - 20:33

Anja:

iedere dag is er weer een nieuw avontuur! wat een indrukken doen jullie op.
    door de verslagen en de foto's beleven we het een stukje mee.
    maak er nog maar mooie dagen van!

• 26 November 2015 - 13:48

Joke Holland:

Jammer van de walvissen, maar om zoveel pinguïns te zien is toch ook heel bijzonder!
    Nog maar even extra genieten de laatste dagen!

• 26 November 2015 - 20:29

Henri:

Hoi. Ook geen dolfijnen gezien? Niet zo imposant maar veel leuker. Veel plezier nog.

• 26 November 2015 - 21:22

Sietske:

Geen walvissen gezien....? Nou dan moet je gewoon nog een keer terug gaan! Zo'n straf is dat toch niet? :-)
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben!
    Geniet nog maar lekker van deze laatste dagen daar!

• 27 November 2015 - 06:17

Wim:

We hebben wel degelijk dolfijnen gezien. Ze zwommen met de boot mee.