Malealea, Lesotho - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu Malealea, Lesotho - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

Malealea, Lesotho

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

14 November 2015 | Lesotho, Malealea

Een paar dagen hadden we of geen internet, of wel maar door hevige wind viel het steeds weg.
Van Umhlanga Rocks zijn we naar het noorden gegaan, via de Drakensbergen. Een prachtig gebied, met toppen tot meer dan 3000m.
En toen Lesotho in. De grens gaat als volgt:
Je parkeert de auto, loopt naar een loketje van de Zuid Afrikaanse douane, stempel in je paspoort. Doorrijden, auto parkeren, naar een loketje van de douane van Lesotho, stempel in je paspoort. Naar een ander loketje, 30 rand betalen voor de auto en je bent binnen.
Zuid Afrika is ietwat chaotisch,; Lesotho wint het met glans.
We reden naar Malealea Lodge en passeerden op 2100m de pas Gates of paradise. Een paradijs was de weg niet, echt verschrikkelijk slecht!
De volgende dag hebben we een village tour gedaan. En dan zie je pas echt wat een armoede er is. Een vrouw met een grote teil met wasgoed op haar hoofd vertelde dat ze 30 rand met wassen had verdiend, dat is €1,40.ze was er blij mee want nu kon ze weer eten kopen.
En als je de winkeltjes ziet.....de foto spreekt voor zich.
Het is heel erg droop, de mensen snakken naar regen, dus er moet gewacht worden bij de pomp.
We hebben ook een school bezocht en zo'n groep 3 ziet er toch echt heel anders uit!
Je kunt niet veel doen, maar wat extra fooien en een donatie aan de school zijn altijd welkom.

• 14 November 2015 - 20:12

Wil:

wat zien jullie toch veel wat geweldig

• 14 November 2015 - 23:33

Ria Van Wijngaarden:

Hallo Marian en Wim
    Een reis met enorm veel variatie !
    Fijn om iets van jullie belevenissen mee te maken.
    Wat een luxe in onze scholen, wat wij maar doodgewoon vinden.
    Groeten van Ria.