iSimangalios Wetland Park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu iSimangalios Wetland Park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

iSimangalios Wetland Park

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

08 November 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na de rustdag gingen we er vandaag weer vol tegenaan!
Om 8.30 zaten we in de auto om naar het iSimangalios Wetland Park te gaan. Dit ligt ten noorden van St. Lucia. Je kan trouwens beter van dryland spreken, want het is er erg droog, er wordt naar regen gesnakt.
We zagen veel dieren, kuddes blue wildebeesten, (gnoes,) wrattenzwijnen, 2 buffels die net uit de modder kwamen, een waterbok, bavianen, andere apen, honingdassen, zebra, kudu's, duiker. Aan het einde van de weg kwam je op het strand aan de Indische oceaan. Je zag er alleen witte mensen!
Terug in St. Lucia zijn we nog naar een ander strand geweest, en, opvallend, alleen zwarte mensen.
Om 16.00 hadden we de boottocht. Heel veel nijlpaarden waren er te zien, iets minder krokodillen, maar wel erg mooi!
Morgen vertrekken we hier weer, richting Durban.

Trouwens, leuk om alle reacties te lezen. Dan besef je eens te meer hoe bijzonder het is wat we allemaal meemaken!

• 09 November 2015 - 07:52

Jo En Clarissa:

Hai Marian en Wim, super mooie foto's en verhalen. Wij genieten er elke keer van als er weer een update komt! Enjoy!

• 09 November 2015 - 15:47

Henri:

Hoi, het is daar wel heel erg mooi.
    Maar, waar blijven de verhalen van Wim?
    Die foto van jullie beiden moet wel over. Mario is nauwelijks te herkennen.
    Dus niet alleen van die blote beesten maar ook van jullie zelf mooie foto's maken.
    Tot volgende keer.