"Rustdag" - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu "Rustdag" - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

"Rustdag"

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

07 November 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Omdat we 3 nachten in St. Lucia zijn hebben we vandaag een soort rustdag. Niet om 6.00u de wekker, maar om 7.00u!!!

Tijd om wat opvallende zaken door te geven, in willekeurige volgorde:
- Lopen is de nationale bezigheid. Je ziet ontzettend veel lopende mensen langs de weg. En wil je niet lopen , ga je liften; jong en oud doet dat.

-Het openbaar vervoer bestaat uit minibusjes. Moet je naar de supermarkt o.i.d. neem je een busje. En die zijn afgeladen!

-Benzineprijzen zijn overal hetzelfde. Eens per maand wordt de prijs, indien nodig, aangepast. Dus je hoeft nooit de goedkoopste pomp op te zoeken.

-In alle guesthouses, hotels en restcamps zijn ontzettend weinig stopcontacten. En nooit in de badkamer.

-Mengkraan bij de douche is zeldzaam

-Heb je in de supermarkt bij de kassa iets in je kar wat je toch niet wilt, laat je het daar gewoon liggen, b. v tussen de kauwgom of zo. Of op de lopende band, maakt niets uit.

-Zondag is trouwens supermarktdag Je staat dan in de rij om naar binnen te mogen. En verlaat je de winkel, dan wordt je bon gecontroleerd.

Morgen gaan we krokodillen en nijlpaarden zien tijdens een boottocht. We zijn benieuwd.

En wat het eten betreft, dat komt op een volgende "rustdag" aan bod!

• 07 November 2015 - 17:28

Dorinda:

Zo leuk om te lezen allemaal! Geniet ervan!

• 07 November 2015 - 17:41

Menny:

Jullie hebben al veel gezien en gedaan, zeer de moeite waard. Nog vele plezier verder!

• 07 November 2015 - 17:43

Henny:

Hoi Marjan, Wat maken jullie een fantastische reis! Heel leuk om jullie te volgen via het kaartje dat je had gestuurd, de foto 's en je verslagen. Zo geniet ik een klein beetje mee.
    Nog heel veel plezier en groetjes, Henny

• 07 November 2015 - 20:08

Ingrid:

Ha Marjan, Ik ben zo vrij geweest om ook jouw reis te volgen. Mijn oudste is net een week terug en heb me al door de foto's geworsteld. Geen straf hoor, prachtig. Geniet ze!

• 08 November 2015 - 09:06

Joke:

Een dagje rustig aan doen is vast wel lekker! Er is zoveel te zien en te beleven!
    Spannend morgen, naar de krokodillen! Veel plezier!

• 08 November 2015 - 10:27

Ria:

Dit is echt wel het GROTE genieten! We hebben gehoord dat krokodillen maar 1 keer per jaar eten, maar toch maar uitkijken..... Wij vanmorgen nog drie koolmeesjes en een roodborstje gezien.

• 08 November 2015 - 14:02

Marian En Wim Manten :

Ria, je moet ergens beginnen! Dan eindig je misschien met een olifant.

• 09 November 2015 - 15:39

Henri:

Heerlijk zo'n rustdag in je vakantie als je met pensioen bent. Even lekker uit het vakantie gedoe. Je kunt overal van genieten. Wel in een volledig andere omgeving en dat maakt het een stuk mooier. Wij hebben inmiddels ook olifanten, apen etc. gezien. Daarvoor moesten we helemaal naar de Artis met de 4 kleinkinderen. Wel gezellig en behoorlijk vermoeiend. De omgeving kwam helaas bekend voor. Het aquarium was nauwelijks veranderd sinds de eerste keer dat ik er was. De kaartjes voor Oudehands hebben we weggegeven. Veel plezier. De rest doe ikmet WhatsApp.