St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

06 November 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We zijn gestopt met ons verhaal in Hazyview. We zitten nu in St Luca, aan de kust. We zijn dwars door Swaziland gereden, met een prachtige stop in Mliwane Wild Life Sanctury. We hadden een prachtig huisje, met een meer dan fantastisch uitzicht. De diverse antilopensoorten liepen zowat op aanraakafstand voorbij. En dan een wrattenzwijnen met 3 jonkies!
We hebben daar een Cultural Village bezocht met uitleg van een gids. De diverse hutten zijn goed van elkaar te onderscheiden door de horizontale markering op de schuttingen. Vier voor de slaaphut , drie voor de kookhut en zonder schutting is de brewhut. Ik heb een slaappogong gedaan, met m'n hoofd op een verhoging. Die gebruiken ze om het haar goed te houden!
Daarna kregen we een dans voorgeschoteld, heel leuk! En natuurlijk moest het publiek meedoen!!!
Daarna zijn we naar Hluhluwe Hilltop Camp gegaan. En tijdens een sunsetdrive zagen we o.a twee verliefde neushoorns.
We wachten nog op het luipaard, dus we komen nog niet thuis.
Met de foto's gaat het nog niet zoals we willen, maar we blijven hier 3 dagen en met een redelijk goed internet moet dat wel lukken!

• 06 November 2015 - 17:33

Anja Homburg:

Wat een belevenissen allemaal, dat zullen jullie niet snel vergeten.
    Het land, de dieren, echt een andere wereld! Hoe is het eten?
    Geniet er maar lekker van! Liefs Anja

• 06 November 2015 - 19:26

Sietske:

Een beetje jaloers zijn mag toch wel?

• 06 November 2015 - 19:28

Sietske:

Het klinkt hartstikke goed! Geniet ervan!
    En ja....wij genieten van een prachtige herfst.....dat dan weer wel!

• 06 November 2015 - 20:20

Henri:

Ik ben benieuwd naar de foto's van de verliefde neushoorns. Laat dat luipaard dus maar zitten en maak een film van die twee. Lukt dat niet: geen probleem. Verliefd luipaard paartje mag ook. Net als bloemen, insecten, bomen, vogels en reptielen.
    Veel plezier vanuit een druilerig Nieuwegein.

• 07 November 2015 - 13:39

Joke Holland:

Erg leuk allemaal! Vooral de neushoorns lijken me heel bijzonder!
    Veel plezier!