Limpopo - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu Limpopo - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Marian en Wim Manten - WaarBenJij.nu

Limpopo

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian en Wim

26 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Ten noorden van Johannesburg ligt de provincie Limpopo, die zich uitstrekt tot de grens met Botswana. Gisteren en vandaag hebben we daar kennis mee mogen maken. Het is het gebied van o.a. de Venda, een kunstzinnig volk. Gisteren zijn we met een gids op stap geweest die ons van alles heeft laten zien: mandelahuizen voor de armen die zij gratis krijgen maar niet mogen onderverhuren of verkopen, de plaatselijke markt, kunstenaars op het gebied van houtbewerking en naai/borduurkunst. Onderweg een picknick dus het was een erg interessante dag. De lodge waar we sliepen was ook helemaal in de stijl van de Venda
Vandaag zijn we weer verder getrokken en we zitten nu dicht bij het Krugerpark. We slapen in Granny Dots, oud met veel "zooi" maar wel leuk.
Wat is het een prachtig land en wat een aardige mensen!!!

Tijdens de lunch onderweg ontdekten we wel een heel bijzondere prullenbak. Zie foto's.

• 26 Oktober 2015 - 17:36

Anja:

Ha Marian en Wim, wat een bijzondere ervaringen allemaal. Fijn dat jullie ervan genieten!
    En dit is nog maar het begin! Veel reisplezier! Liefs Anja

• 26 Oktober 2015 - 17:56

Margreet Le Clercq:

Keek al uit naar jullie bericht, nieuwsgierig hoe het is. Fijn dat jullie zo genieten van de mensen en het land.
    veel reisplezier, groetjes Margreet

• 26 Oktober 2015 - 19:57

Eveline:

Ziet er goed uit, en geloof dat jullie ervan genieten. Goede reis en ik kijk uit naar t volgende verslag en fotos.. Liefs Eveline

• 26 Oktober 2015 - 22:20

Greet:

Dag Wim,

Ik verwachtte al een verslag maar bij deze dus. Heel leuk om te lezen en het is nu al bijzonder jullie reis.

Groetjes.....

• 27 Oktober 2015 - 07:46

Jo En Clarissa:

Hai Marjan en Wim,

Het ziet er allemaal erg goed uit. Genieten dus! Veel plezier,

groeten, Jo en Clarissa

• 27 Oktober 2015 - 16:08

Joke Holland:

Heel leuk ook om zoveel van de cultuur van het land mee te krijgen!
    Veel plezier!
    Groetjes, Joke

• 27 Oktober 2015 - 19:31

Maaike Meeuwes-Sommer:

haha, leuk die prullenbak!
    Ben blij dat ik er niet zo eentje in mijn klas heb staan ;-)
    Geniet lekker, groetjes!

• 29 Oktober 2015 - 15:27

Henri:

Hoi, jullie zijn helemaal van de radar. Lijkt mij eenvoud teken. Veel plezier.